Afacerile Business-to-business (B2B), sau si mai simplu “B-to-B”, sunt forme de afaceri între întreprinderi, în speță întreprinderi producătoare și un angrosist. Business-to-business se referă la afaceri care se desfășoară între companii, mai degrabă decât între o companie și un consumator individual final. Business-to-business este în contrast cu tranzacțiile business-to-consumer (B2C) și business-to-government (B2G)
PRINCIPILE CHEIE ala B2B-ului
• Business-to-business (B2B) este o tranzacție desfășurată între o afacere și alta, cum ar fi un angrosist și un comerciant cu amănuntul.
• Tranzacțiile B2B tind să aibă loc în lanțul de aprovizionare, unde o companie va achiziționa materii prime de la alta pentru a fi utilizate în procesul de producție.
• Tranzacțiile B2B se desfășoară intre companiile producătoare si comercianți angrosiști. De multe ori acest tip de afacere este asociat si cu White Labelu-ul in completarea business-ului. (acesta va fi explicat intr-un material separat)
Înțelegerea business-to-business (B2B)
Tranzacțiile business-to-business sunt comune într-un lanț de aprovizionare tipic, deoarece companiile achiziționează componente și produse, cum ar fi materii prime, pentru a fi utilizate în procesele de producție. Produsele finite pot fi apoi vândute persoanelor fizice prin tranzacții de la întreprindere la consumator.
În contextul comunicării, business-to-business se referă la metode prin care angajații din diferite companii se pot conecta între ei, cum ar fi prin intermediul rețelelor sociale sau site-urilor web. Acest tip de comunicare între angajații a două sau mai multe companii se numește comunicare B2B.
Comerț electronic B2B
La sfârșitul anului 2018, in SUA, piața de comerț electronic B2B a depășit cu 1,134 de miliarde de dolari estimarea initiala, mult peste cei 954 de miliarde de dolari prognozați anterior, în 2017. Se așteaptă ca acest procent să crească cu incă 17% până în 2023 deoarece internetul oferă un mediu robust în care companiile pot afla despre produse și servicii mult mai rapid și pot pune bazele viitoarelor tranzacții între afaceri.
De unde începem: de ce site web?
Un site web de companiei permite părților interesate să afle despre produsele și serviciile oferite și să inițieze un prim contact. Site-urile web permit părților interesate să caute produse și servicii și să inițieze achizițiile prin interfețe web de achiziții electronice. Directoarele online specializate care oferă informații despre anumite industrii, companii, produsele și serviciile, facilitează, de asemenea, tranzacțiile B2B. Este importantă prezența în mediul online atât pentru companiile producătoare ce oferă servicii B2B cat si pentru angrosiști.
Clientul final a devenit mult mai selectiv, știe să folosească unelte de căutare online, își alege cu grija produsele și compania de la care cumpăra. Iar prezenta puternica in mediul online a unei întreprinderi producătoare sub un brand puternic va de încredere cumpărătorului final sa achiziționeze de la acesta.
Considerații speciale
Tranzacțiile B2B necesită planificare pentru a avea succes. Astfel de tranzacții se bazează pe personalul de gestionare a conturilor unei companii pentru a stabili relații de afaceri cu clienții. Relațiile între afaceri trebuie, de asemenea, cultivate, de obicei prin interacțiuni profesionale înainte de vânzări, pentru ca tranzacțiile de succes să aibă loc.
Practicile tradiționale de marketing ajută, de asemenea, companiile să se conecteze cu clienții de afaceri. Publicațiile de afaceri ajută în acest efort, oferind întreprinderilor oportunități de a face publicitate în format tipărit și online. Prezența unei companii la conferințe și târguri comerciale crește, de asemenea, conștientizarea brandului, produselor și serviciilor pe care le oferă altor companii.
Exemplu de afaceri B2B
Tranzacțiile B2B și conturile corporative mari sunt obișnuite pentru firmele din producție.
Cel mai bun exemplu este Samsung, care este unul dintre cei mai mari furnizori ai Apple în producția de iPhone. Apple deține, de asemenea, relații B2B cu firme precum Intel, Panasonic și producătorul de semiconductori .
Tranzacțiile B2B sunt, de asemenea, coloana vertebrală a industriei auto. Multe componente ale vehiculelor sunt fabricate independent, iar producătorii de automobile achiziționează aceste piese pentru a asambla automobile. Anvelopele, bateriile, electronicele, furtunurile și încuietorile ușilor, de exemplu, sunt de obicei produse de diverse companii și vândute direct producătorilor de automobile.
O colaborare B2B nu este despre concurența între doua firme sau branduri, ci reprezintă parteneriate bazate pe încredere și relații de afaceri pe termen lung. La BDlemntech ne bazam pe acest mod de afacere, iar în acest sens te invitam să ne cunoști si sa afli amănuntele despre Private Label.